Kunta ottaa taloushallinnon jälleen omiin käsiinsä ja työllistää kolme uutta työntekijää. Meneillään on parhaillaan hakuprosessi.
Terhi Kääriäinen
Taloushallinnon paikat kiinnostivat
Kunta hakee parhaillaan kahta kirjanpitäjää ja yhtä palkka-asiantuntijaa. Määräaikaan 26. lokakuuta mennessä hakemuksia tuli yhteensä 63: kirjapitäjäksi 14, palkka-asiantuntijaksi 21 ja toiseksi kirjanpitäjäksi 28 hakemusta.
Kunnanvaltuusto päätti syyskuun kokouksessaan, että kunta irtisanoo Monetra Pirkanmaa Oy:n sopimukset talous- ja henkilöstöhallinnon palveluista päättymään ensi vuoden syyskuun lopussa. Siksi myös taloushallinnon henkilöstähaku käynnistettiin välittömästi.
Kirjanpitäjien vastuualueet on jaettu siten, että toinen vastaa kunnan ja vesihuollon kirjanpidosta, konsernitilinpäätöksestä, Pro Economica- järjestelmästä sekä kunnan talousraportoinnin koostamisesta yhdessä controllerin kanssa. Toisen kirjapitäjän vastuualueena ovat tytäryhtiöiden kirjanpito ja tilinpäätökset, maksuliikenne, palkanlaskentaan perehtyminen, yleiset ja teknisen toimen kuukausipalkat sekä oleminen tukena palkka-asiantuntijana ja sijaistukset.
Palkka-asiantuntija vastaa kuukausipalkoista, koulutoimen ja kansalaisopiston palkoista sekä Populus-järjestelmästä.
Hakemuksia käydään parhaillaan läpi ja kutsut haastatteluun tehdään lähiviikkoina. Haastattelijoina toimivat hallintojohtaja, controller sekä palkka-asiantuntijan osalta lisäksi mahdollisesti hr-asiantuntija.
Varsinaiset valinnat tekee hallintojohtaja Ville Happonen.


